Kolejny raz prowadzona będzie bezpłatna akcja usuwania azbestu. Mieszkańcom Gminy Korczyna, którzy złożyli stosowne wnioski w tym zakresie, Gmina sfinansuje załadunek, transport i unieszkodliwianie odpadów zawierających azbest.
Zadanie to będzie realizowane przy wsparciu finansowym Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Rzeszowie, które wynosi 25 840,00 zł. Całkowita wartość zadania to kwota: 35 283,60 zł. Różnica (9 443,60 zł) zostanie pokryta z budżetu gminy Korczyna.
Uzyskane w ten sposób środki finansowe pozwolą na odbiór odpadów azbestowych z 35 nieruchomości, a wiec do utylizacji zostanie przekazanych ok. 90 Mg niebezpiecznego azbestu. Zapotrzebowanie na usunięcie pokryć dachowych zawierających azbest w naszej gminie jest duże, bowiem obecnie do Urzędu Gminy zostało złożonych 52 wniosków o udzielenie dotacji na inwestycje związane z usuwaniem wyrobów zawierających azbest z obiektów budowlanych.
Z uwagi na ograniczone możliwości finansowe przeznaczone na odbiór odpadów azbestowych, realizacja odbioru z poszczególnych posesji, wykonywana będzie według listy uszeregowanej w oparciu o datę wpłynięcia wniosku, (o usunięcie azbestu), do Urzędu Gminy w Korczynie. Wnioski niezrealizowane w roku bieżącym, przechodzą do wykonania w roku przyszłym.
Zainteresowanych Mieszkańców informujemy, że odbiór odpadów azbestowych w bieżącym roku rozpocznie się we wrześniu.